Praca naukowa
- Książki
- Publikacje zagraniczne
- Publikacje w czasopismach naukowych
- Rozdziały w pracach zbiorowych
- Recenzje prac naukowych
- Prace popularno-naukowe
- Opinie, ekspertyzy, stanowiska
2019
- Scheffs Ł., Doradztwo w polityce. Wykorzystanie wiedzy profesjonalnej w działaniu, Poznań 2019, ss. 165, ISBN 978-83-65817-58-7.
2016
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Teoria i praktyka przywództwa politycznego na przykładzie bezpośrednich wyborów wójta, burmistrza i prezydenta miasta, Poznań 2016, ss. 203, ISBN 978-83-62907-95-3.
- Scheffs Ł., Kolektywizm i indywidualizm. Zachowania wyborcze w Polsce w latach 2001-2011, Poznań 2016, ss. 267, ISBN 978-83-62907-90-8.
2015
- Ł. Scheffs (red.), Społeczno-polityczne wyzwania współczesności, Toruń 2015, 127-151, ISBN 978-83-8019-243-0.
2017
- Antkowiak P., Ludwicki T., Scheffs Ł., Siuda A., Local government in Poland in the proces of systemic transformation, “Public Policy and Economic Development” 2017, 11(15), ss. 167-180, ISSN 2309-0863.
2015
- Antkowiak P., Scheffs Ł., The Personalisation of Politics at the Local Level in Poland and Selected Central and Eastern European States: A Contribution to the Research, „Politics in Central Europe. The Journal of the Central European Political Science Association” 2015, vol. 11, no. 2, ss. 95-108, ISSN 1801-3422.
- Scheffs Ł., Collectivistic aspects of advocacy advertising, „Public Policy and Economic Development” 2015, nr 4, ss. 83-93, ISSN 2309-0863.
2012
- Scheffs Ł., Recht und Gerechtigkeit (PiS) als Protestpartei? Eine kurze politologische Reflexion, in: Legitimation und Protest Gesellschaftliche Unruhe in Polen, Ostdeutschland und anderen Transformationsländern nach 1989, Hrsg. D. Bingen , M. Jarosz, P. O. Loew, Wiesbaden 2012, ss. 70-84, ISBN 978-3-447-06562-7.
2020
- Scheffs Ł., Prawo i Sprawiedliwość i kampania wyborcza, jakiej do tej pory w Polsce nie było, „”e-Politikon” 2020, nr 31/32, ss. 189-208.
2017
- Scheffs Ł., Sulikowska A., Celebritization of Polish politics, and the language of comments and Internet entries. Analysis of selected examples, „Przegląd Politologiczny” 2017, nr 3, ss. 61-74, ISSN 1426-8876.
2016
- Scheffs Ł., O socjotechnicznych, a także prakseologicznych korzeniach doradztwa politycznego, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2016, nr 4, ss. 187-204, ISSN 1731-7517.
- Scheffs Ł., Socjotechnika władzy, „Przegląd Politologiczny” 2016, nr 1, ss. 35-47, ISSN 1426-8876.
2015
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Nowy wymiar przywództwa politycznego: w poszukiwaniu perspektywy do badań personalizacji polityki na poziomie lokalnym, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2015, nr 1, ss. 143-159, ISSN 1731-7517.
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Personalizacja polityki w świetle wyników badań opinii publicznej. Przegląd wybranych badań, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2015, nr 2, ss. 201-218, ISSN 1731-7517.
- Scheffs Ł., Socjotechniczne aspekty personalizacji polityki, „Athenaeum. Polskie Studia Politologiczne” 2015, vol. 47, ss. 25-42, ISSN 1505-2192.
2013
- Scheffs Ł., Marketing polityczny w ponowoczesnym świecie. Refleksja nad stanem demokracji liberalnej, „Świat Idei i Polityki” 2013, t. 12, ss. 164-181, ISSN 1643-8442.
- Scheffs Ł., W obronie marketingu politycznego, „Refleksje” 2013, nr 7, ss. 171-186, ISSN 2081-8270.
2012
- Scheffs Ł., Zachowania polityczne a zachowania wyborcze w dobie kampanii permanentnej, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2012, nr 2, ss. 209-222.
2010
- Scheffs Ł., Kryzys demokracji przedstawicielskiej zwiastunem końca Unii Europejskiej, „Refleksje” 2010, nr 1, ss. 31-40, ISSN 2081-8270.
- Scheffs Ł., Lider polityczny w totalitarnym i demokratycznym systemie politycznym. Pozorna opozycja?, „Refleksje” 2010, nr 2, ss. 131-140, ISSN 2081-8270, ISSN 1731-7517.
2019
-
Scheffs Ł., „Polska solidarna” versus „Polska liberalna”. O micie wytwarzającym symboliczne granice i pogranicza, w: Pogranicze terytorialne i pogranicze symboliczne. Koncepcje i badania, red. J. Miluska, A.M. Królikowska, Szczecin 2019, ss. 164, ISBN 978-83-7972-318-8.
-
Scheffs Ł., Raz jeszcze o micie w polityce i kilka uwag o możliwym rozłamie socjopolitycznym, w: Człowiek, gospodarka, społeczeństwo. Księga jubileuszowa dedykowana profesorowi Jerzemu Babiakowi, red. T. Wallas, K. Urbanika, K. Hajder, Poznań 2019, ss. 649, ISBN 978-83-65817-59-4.
2018
- Antkowiak P., Ludwicki T., Scheffs Ł., Siuda A., Marketing polityczny a degradacja kultury politycznej w systemie liberalno-demokratycznym, w: Kultura polityczna. W poszukiwaniu nowego paradygmatu, red. A. Stelmach, M. Lorenc, M. Łukaszewski, Poznań 2018, ss. 247-255, ISBN 978-83-65817-25-9.
- Scheffs Ł., Wpływ marketingu politycznego na przeobrażenia kultury politycznej w systemie liberalno-demokratycznym, w: Diagnoza współczesnego społeczeństwa – przegląd wybranych aspektów, red. B. A. Nowak, K. Maciąg, Lublin 2018, ss. 155, ISBN 978-83-65932-06-8.
2016
- Scheffs Ł., Reklama społeczna jako instrument oddziaływania socjotechnicznego, w: Wpływ społeczny. Konteksty i zastosowania badawcze, red. B. Pająk-Patkowska, Poznań 2016, ss. 167-175, ISBN 978-83-62907-78-6.
2015
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Perspektywy edukacyjne i zawodowe jako zadanie władz samorządowych w regionie północno-wschodniej Wielkopolski, w: 25 lat samorządu terytorialnego w Polsce. Doświadczenia i perspektywy rozwoju, red. P. Antkowiak, Poznań 2015, ss. 53-81, ISBN 978-83-62907-66-3.
- Scheffs Ł., Marketing społeczny, kampania społeczna i reklama społeczna – próba systematyzacji pojęć, w: Kampanie społeczne jako forma socjotechniki, red. P. Pawełczyk, Warszawa 2015, ss. 21-44, ISBN 978-83-264-8271-7.
- Scheffs Ł., Prawo i Sprawiedliwość partią protestu?, w: Społeczno-polityczne wyzwania współczesności, red. Ł. Scheffs, Toruń 2015, ss. 127-151, ISBN 978-83-8019-243-0.
- Scheffs Ł., Socjotechniczne aspekty kampanii profrekwencyjnych, czyli rzecz o legitymizacji władzy politycznej, w: Kampanie społeczne jako forma socjotechniki, red. P. Pawełczyk, Warszawa 2015, ss. 132-145, ISBN 978-83-264-8271-7.
2014
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Europa w kryzysie? Ruch oburzonych w krótkim spojrzeniu politologa, w: Unia Europejska: politologiczno-socjologiczno-ekonomiczny ogród, red. C. Trosiak, Poznań 2014, ss. 215-221, ISBN 978-83-62907-53-3.
2013
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Efekty prac Powiatowych Rad Gospodarczych oraz Subregionalnej Komisji Dialogu Społeczno-Gospodarczego w ramach projektu „Bądź gotowy na zmianę”, w: Subregionalny Katalog Zmian Gospodarczych i Mechanizmów Zaradczych. Region północno-wschodniej Wielkopolski, red. P. Antkowiak, Poznań 2013, ss. 125-146, ISBN: 978-83-936964-0-6.
- Jakubowski J., Scheffs Ł., Konferencje prasowe wybranych polskich partii politycznych. PR czy narzędzie marketingu politycznego?, w: Współczesne zagadnienia marketingu politycznego i public relations, red. M. Adamik-Szysiak, W. Maguś, Lublin 2013, ss. 241-255, ISBN 978-83-7784-287-4.
- Scheffs Ł., Internet w wieku fabrykowanych wizerunków, w: Demokracja w obliczu nowych mediów. Elektroniczna demokracja, wybory przez Internet, kampania w sieci, red. M. Musiał-Karg, Toruń 2013, ss. 184-198, ISBN 978-83-7780-715-6.
- Scheffs Ł., Prawo i Sprawiedliwość w Sieci. Strategia wyborcza PiS w wyborach parlamentarnych 2011 roku, w: Demokracja w obliczu nowych mediów. Elektroniczna demokracja, wybory przez Internet, kampania w sieci, red. M. Musiał-Karg, Toruń 2013, ss. 225-242, ISBN 978-83-7780-715-6.
- Scheffs Ł., Teoria i praktyka lobbingu na przykładzie działalności Powiatowych Rad Gospodarczych subregionu konińskiego, w: Subregionalny Katalog Zmian Gospodarczych i Mechanizmów Zaradczych. Region północno-wschodniej Wielkopolski, red. P. Antkowiak, Poznań 2013, ss. 159-170, ISBN: 978-83-936964-0-6
2012
- Scheffs Ł., Polityka, marketing polityczny i brak wartości, w: Wartości w świecie polityki, red. J. Miluska, Poznań 2012, ss. 195-209, ISBN 978-83-7177-834-6.
- Scheffs Ł., Proces personalizacji polityki, w: Komunikowanie społeczne w badaniach młodych naukowców, red. J. Karwat, Poznań 2012, ss. 287-304, ISBN 978-83-61449-52-2.
- Scheffs Ł., Socjotechnika „śmierci” wg Jarosława Kaczyńskiego. Wiedza potoczna a wiedza naukowa o istocie pojęcia, w: Media wobec śmierci, t. 1, red. Kwasik K., Jaroszyński J., Łęcki G., Warszawa 2012, ss. 56-68, ISBN 978-83-7151-057-1.
2011
- Scheffs Ł., E-marketing w wyborach do Parlamentu Europejskiego na przykładzie kampanii Rafała Trzaskowskiego, w: Marketing polityczny. Teoria i praktyka, red. I. Hofman, Lublin 2011, ss. 45-54, ISBN 978-83-7784-046-7.
- Scheffs Ł., Konflikt w Iraku a polska polityka zagraniczna, w: Polityka zagraniczna III RP. 20 lat po przełomie, 1: Koncepcje, bezpieczeństwo, kwestie prawne i polonijne, red. A. Jarosz, K. Olszewski, Toruń 2011, ss. 291-306, ISBN 978-83-231-2605-8.
- Scheffs Ł., Wolność, zaangażowanie i konflikt w systemie kontrdemokratycznym. Krótka refleksja nad kondycją demokracji, w: Dwadzieścia lat po… Stan i perspektywy polskiej demokracji, red. A. Laska, S. Sadowski, J. Golinowski, Bydgoszcz 2011, ss. 21-28, ISBN 978-83-7096-820-5.
2010
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Wizje ustroju Rzeczypospolitej Polskiej w projektach konstytucji autorstwa Prawa i Sprawiedliwości i Samoobrony RP, w: Między historią, politologią a medioznawstwem. Wybór problemów, red. T. Wallas, Poznań 2010, ss. 335-348, ISBN 978-83-60677-93-3.
- Scheffs Ł., Interwencja w Iraku a uregulowania prawno-międzynarodowe – polityka dominacji Stanów Zjednoczonych Ameryki, w: Problemy bezpieczeństwa na bliskim wschodzie, red. A. Potyrała, J. Raubo, Poznań 2010, ss. 67-85, ISBN 978-83-60677-95-7.
- Scheffs Ł., Nowe media i polityka, w: Współczesne nurty badawcze młodych naukowców, Poznań 2010, ss. 297-307, ISBN 978-83-931527-3-5.
- Scheffs Ł., Polska wideopolityka w wyborach do Parlamentu Europejskiego w 2009 roku, w: Wybory do Parlamentu Europejskiego. Media i marketing polityczny, red. M. Jeziński, W. Peszyński, A. Seklecka, Toruń 2010, ss. 77-90, ISBN 978-83-7285-527-5.
- Scheffs Ł., Totalitarna propaganda III Rzeszy, w: Między historią a politologią. Wybór problemów, red. T. Wallas, Poznań 2010, ss. 21-34, ISBN 978-83-60677-86-5.
2009
- Antkowiak P., Scheffs Ł., Wizerunek Polski w Unii Europejskiej w świetle doniesień prasowych, w: Perspektywy rozwoju Unii Europejskiej po rozszerzeniu z 2007 – przegląd zagadnień, red. C. Trosiak, Poznań 2009, ss. 203-216, ISBN 978-83-60677-66-7.
- Scheffs Ł., O tytule… – propozycje, w: Hermeneutyka politologiczna. Na marginesie lektury Stevena Lukesa Niezwykle oświecenie profesora Caritata, red. M. Kołodziejczak, Poznań 2009, ss. 102-104, ISBN 978-83-60677-73-5.
2018
- Scheffs Ł., Recenzja wydawnicza dla Ośrodka Analiz Politologicznych UW „e-Politikon”: Borówka A., Latarnik Wyborczy 2015 jako przykład nawigatora politycznego – analiza wybranych aspektów.
- Scheffs Ł., Recenzja wydawnicza dla Ośrodka Analiz Politologicznych UW „e-Politikon”: Lorenc K., Dobór i konstrukcja twierdzeń kwestionariusza w nawigatorach wyborczych (Voting Advice Applications): od problemów metodologicznych po ideologię.
2011
- Scheffs Ł., Recenzja książki Łukasza Wojtkowskiego, Kultura masowa a marketing polityczny. Przypadek amerykańskich kampanii prezydenckich 2000 i 2004, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2010, „Nowe Media” 2011, nr 2, ss. 173-177, ISSN 2082-4351.
- Scheffs Ł., Recenzja książki pod redakcją Bogusławy Dobek-Ostrowskiej, Studia nad komunikowaniem politycznym w Polsce, Wydawnictwo Uniwersytetu Wrocławskiego, Wrocław 2011, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2011, nr 2, ss. 193-196, ISSN 1731-7517.
2010
- Scheffs Ł., Sztuka robienia polityki. Recenzja książki Michała Karnowskiego i Eryka Mistewicza, Anatomia władzy, Wydawnictwo Czerwone i Czarne, Warszawa 2010, „Refleksje” 2010, nr 2, ss. 63-66, ISSN 2081-8270.
2008
- Scheffs Ł., Recenzja książki Grzegorza Ciechanowskiego i Jerzego Sielskiego, Konflikty współczesnego świata, Wydawnictwo Adam Marszałek, Toruń 2006, „Środkowoeuropejskie Studia Polityczne” 2008, nr 2, ss. 392-396, ISSN 1731-7517.
2017
- Scheffs Ł., Betonowe koło ratunkowe – czego nie wolno robić podczas kryzysu, „#Marketing w Urzędzie” 2017, nr 1, ss. 42-44, ISSN 2543-8441.
- Scheffs Ł., Media (Press) Relations w marketing miejsc, „#Marketing w Urzędzie” 2017, nr 2, ss. 44-45, ISSN 2543-8441.
- Scheffs Ł., W tym szaleństwie jest metoda czyli promocja bez promocji, „#Marketing w Urzędzie” 2017, nr 3, ss. 14-16, ISSN 2543-8441.
- Scheffs Ł., „Tu ludziom zawalił się świat na głowę”, „#Marketing w Urzędzie” 2017, nr 5, ss.44-47, ISSN 2543-8441.
- Scheffs Ł., Personalne strategie komunikacyjne szansą na sukces wyborczy?, „#Marketing w Urzędzie” 2017, nr 6, ss. 26-29, ISSN 2543-8441.
- Scheffs Ł., Współczesne społeczeństwo obywatelskie.
- Scheffs Ł., Ekspertyza wyborcza. Gniezno 2018.
- Scheffs Ł., Opracowanie Lokalnego Programu Rewitalizacji Gminy i Miasta Witkowo na lata 2018-2019 (9.11.2017-22.02.2018).
- Scheffs Ł., Od pomysłu do realizacji – czyli jak lobbować na rzecz preferowanych zmian w subregionie konińskim (ekspertyza przeznaczona dla jednostek samorządu terytorialnego, NGO i przedsiębiorców w ramach projektu „Bądź Gotowy na Zmianę” PO KL.08.01.02-30-018/11).